(en hoe jij ze dit keer níét vergeet te organiseren)
Sta je op het punt een feestje, babyshower of jubileum te organiseren? Grote kans dat je een uitgebreide to do-lijst hebt en al lekker in de voorpret zit. Maar wist je dat er altijd een paar details zijn die (bijna) iedereen vergeet bij het plannen van een feest of mijlpaal?
Geen zorgen, ik zet de meest vergeten dingen tijdens feestplanning voor je op een rij. Zo ga jij goed voorbereid aan de slag én kun je echt genieten van het moment. Let’s do this!
1. Te weinig zitplekken tijdens je feestje
Of het nu een tuinfeest, verjaardag of babyshower is, mensen willen zitten. En dat zijn er vaak meer dan je denkt. Zorg voor stoelen, bankjes of barkrukken. Máár let op, wil jij een echte dansparty? Zet dan niet elke statafel vol met barkrukken zodat die voetjes van de vloer gaan. Pas het aantal zitplaatsen dus aan, aan de gelegenheid.
Geen verlengsnoeren of genoeg stroomgroepen geregeld
Bij feestjes draait veel op stroom: muziek, verlichting, warmhoudplaatjes… En dat ene stopcontact in de hoek haal je het niet mee. Zorg voor voldoende verlengsnoeren dus! Én geef jij een feestje waarbij een cateraar aanwezig is? Misschien een toiletwagen? Check vooraf hoeveel stroom zij nodig hebben en regel eventueel een aggregaat. Een goed stroomplan is mega belangrijk want je wil natuurlijk niet dat de stroom eruit knalt tijdens jullie feestje.
Water, water, water
Cocktails, wijn en sapjes staan op je boodschappenlijst. Maar gewoon water? Vaak vergeten. Zet een karaf neer met citroen, munt of komkommer. Het staat mooi én het scheelt je zoveel heen en weer geloop naar de keuken voor een glaasje water. Zelfbediening is áltijd een topidee!

Verlichting bepaald de sfeer!
Yes, verlichting. Een mega belangrijk onderdeel van elk feestje. Teveel licht? Dan wordt er niet gedanst. Te weinig licht? Dat haalt de sfeer weg. Tip: test de dag voor het feestje op het tijdstip wanneer het feestje is de verlichting. Zo kun je precies zien of het goed is, te licht, te donker…..
Extra sfeer? gebruik kaarsen of ledkaarsen (extra veilig :-)). Daar wordt iedereen blij van!
Niemand maakt foto’s
Je bent druk met regelen, versieren en iedereen verwelkomen. Maar wie legt dat allemaal vast? Vraag een van de gasten om bewust foto’s van jou en de sfeer te maken, of huur een fotograaf in, ook bij kleinere feestjes want herinneringen op beeld is het fijnste wat er is!
Óf wat dacht je van wegwerpcamera’s zodat alle gasten foto’s kunnen maken? Óf zorg voor een app zoals Snappshot waar iedereen foto’s naar kan insturen en maak dit kenbaar d.m.v. bijvoorbeeld fotolijstjes op de tafels met een kleine uitleg.
Of je nu een verjaardag, babyshower, bruiloft of jubileum organiseert: de details maken het verschil. Bij StudioNikk. vind je niet alleen feest ideeën en planners, maar ook praktische feestplanning tips waar je écht iets aan hebt.
📝 Wil jij geen stress meer tijdens het organiseren van jouw mijlpaal?
📥 Download de gratis feestchecklist of schrijf je in voor de nieuwsbrief voor meer slimme hacks, creatieve ideeën en tools!
Extra hulp nodig? Ik help je graag! Stuur gerust een mailtje!
Liefs & een dikke kus!
Nikki